Dit forum is gearchiveerd, er kan niet meer gepost worden!


Pagina's: (21) 1 2 [3] 4 5 ... Laatste »  ( Ga naar het eerste ongelezen bericht )

> Piper J3 2:1 scale, bouwverslag
erikv
Gepost op: Sun 21 June 2009, 22:16


Advanced Member
***

Groep: Leden
Berichten: 833
Gebruikers nr.: 28
Geregistreerd op: 28 December 2005



De eerste ligger is voorzien van versterking vezel. Nu stil laten liggen zodat de epoxy hars kan uitharden.

Bijlage Plaatje (Klik op de thumbnail om te vergroten)
Highslide JS
PBEmail gebruiker
Top
erikv
Gepost op: Sun 21 June 2009, 22:19


Advanced Member
***

Groep: Leden
Berichten: 833
Gebruikers nr.: 28
Geregistreerd op: 28 December 2005



Het hars in het versterking vezel is grotendeels uitgehard. Tijd om een rolroer vorm te gaan geven. Het is het gemakkelijkst om het roer te maken terwijl dit nog op z'n plaats in de vleugel vast zit op de bouwplank:

Bijlage Plaatje (Klik op de thumbnail om te vergroten)
Highslide JS
PBEmail gebruiker
Top
erikv
Gepost op: Sun 21 June 2009, 22:22


Advanced Member
***

Groep: Leden
Berichten: 833
Gebruikers nr.: 28
Geregistreerd op: 28 December 2005



De voorlijst van het roer bestaat noodzakelijkerwijs uit 2 delen. Een enkel plankje heeft niet voldoende lengte. De beide delen zijn zeer schuin aangesneden zodat het te verlijmen verbinding oppervlak groot is. Een lijmklem houdt beide delen zolang aan elkaar:

Bijlage Plaatje (Klik op de thumbnail om te vergroten)
Highslide JS
PBEmail gebruiker
Top
erikv
Gepost op: Sun 21 June 2009, 22:23


Advanced Member
***

Groep: Leden
Berichten: 833
Gebruikers nr.: 28
Geregistreerd op: 28 December 2005



De achterkant van de vleugel is nu grotendeels voorzien van beplanking:

Bijlage Plaatje (Klik op de thumbnail om te vergroten)
Highslide JS
PBEmail gebruiker
Top
erikv
Gepost op: Sun 21 June 2009, 22:24


Advanced Member
***

Groep: Leden
Berichten: 833
Gebruikers nr.: 28
Geregistreerd op: 28 December 2005



Weer een echt speldenbed:

Bijlage Plaatje (Klik op de thumbnail om te vergroten)
Highslide JS
PBEmail gebruiker
Top
erikv
Gepost op: Sun 21 June 2009, 22:37


Advanced Member
***

Groep: Leden
Berichten: 833
Gebruikers nr.: 28
Geregistreerd op: 28 December 2005



QUOTE (erikv @ Tue 9 June 2009, 23:32)
BTW, @webmaster: waarom vernaggelt de preview de aspect ratio?

Antoine, hier nog naar gekeken?
PBEmail gebruiker
Top
antoine
  Gepost op: Mon 22 June 2009, 06:48


Administrator
***

Groep: Beheerder
Berichten: 1455
Gebruikers nr.: 1
Geregistreerd op: 20 April 2005



QUOTE

QUOTE ("erikv")
BTW, @webmaster: waarom vernaggelt de preview de aspect ratio?


Antoine, hier nog naar gekeken?


Ja, heb ik, had ook een opl. aangebracht in de code, maar helaas zijn bij onze huidige hostingprovider een paar functies waarmee je een URL kunt uitlezen uitgeschakeld. Zo mag ik bijvoorbeeld niet de getimagesize functie gebruiken op de inhoud van de IMG tag of bijlage sad.gif


--------------------
PBEmail gebruikerGebruiker
Top
erikv
Gepost op: Mon 22 June 2009, 12:50


Advanced Member
***

Groep: Leden
Berichten: 833
Gebruikers nr.: 28
Geregistreerd op: 28 December 2005



QUOTE (antoine @ Mon 22 June 2009, 07:48)
Zo mag ik bijvoorbeeld niet de getimagesize functie gebruiken

Zo heel erg is 't natuurlijk ook niet maar 't is jammer van het aanzicht. Lijkt me nogal ordinaire functionaliteit. Is zelfs read-only. Enig idee waarom niet? Het doet een beetje denken aan dat je object data niet by reference mag benaderen. Zou dat security gedreven kunnen zijn? Vraag ze eens zou ik zeggen.
PBEmail gebruiker
Top
antoine
  Gepost op: Mon 22 June 2009, 13:04


Administrator
***

Groep: Beheerder
Berichten: 1455
Gebruikers nr.: 1
Geregistreerd op: 20 April 2005



We raken een beetje "off topic", maar het gaat om deze beveiliging:

QUOTE

Het is op onze machines al geruime tijd niet meer mogelijk om externe URL's te 'includen' met Perl of met het PHP commando "fopen" of "curl" (allow_url_fopen). Het betreft hier uitsluitend http includes en connecties met het IRC en MSN netwerk.

Dit is gedaan in verband met de veiligheid van de aanwezige sites op deze servers, en voorkomt dat persoonlijke informatie zoals o.a. passwords makkelijk te verkrijgen is door hackers. Ook kregen wij regelmatig klachten van website beheerders dat content zonder toestemming werd overgenomen en dat er via onze server getracht werd illegale activiteiten te ontplooien gebruikmakend van een proxy-script (als PHProxy), om zodoende de identiteit van de surfer te verbergen.

We verontschuldigen ons voor het onwaarschijnlijke geval dat u hinder ondervindt van deze configuratieaanpassing, echter hopen we dat u begrijpt dat deze aanpassing vrijwel uitsluitend voordelen heeft voor de beveiliging op de gehele server, en dat dit door ons ook niet per hostingpakket in te stellen is.

Overigens zijn er wel mogelijkheden om via html externe url's te includen. U doet dat door een zgn. "iframe" op te nemen, met daarin een directe link naar de pagina die u wilt includen. Zodoende loopt de include vanaf de server van de eigenaar zelf, en laadt uw website veel sneller. Daarnaast scheelt het u dataverbruik.

Niet alle http includes zijn geblokkeerd. In bepaalde applicaties (o.a. Wordpress) zijn verificatie-modules aanwezig die door ons op een whitelist zijn geplaatst en dus prima functioneren. Wanneer u problemen ondervindt met een bepaalde applicatie dan kunt u een whitelist toevoeging verzoeken door contact op te nemen met onze helpdesk.


Voor de PHP getImageSize functie moet ik een externe URL op kunnen vragen, omdat de plaatjes niet altijd op onze eigen server staan. En zelfs als dat wel zo is, dan kan ik niet altijd 1:1 vertalen van de http URL naar een bestand op het file systeem. Ik ben het met je eens dat het nu erg lelijk wordt voor portrait foto's.


--------------------
PBEmail gebruikerGebruiker
Top
erikv
Gepost op: Mon 22 June 2009, 13:14


Advanced Member
***

Groep: Leden
Berichten: 833
Gebruikers nr.: 28
Geregistreerd op: 28 December 2005



Dan moeten de plaatjes maar zo blijven. Ok, back on topic. Leest iemand dit draadje wel eens? Krijg er in elk geval weinig reacties op..... kan ik me beter de moeite besparen?
PBEmail gebruiker
Top
antoine
  Gepost op: Mon 22 June 2009, 22:37


Administrator
***

Groep: Beheerder
Berichten: 1455
Gebruikers nr.: 1
Geregistreerd op: 20 April 2005



Dit draadje is al 264 keer bekeken, dus ik denk dat je wel een publiek hebt. Ze zijn natuurlijk allemaal met stomheid geslagen lachmichtotzn4.gif lachmichtotzn4.gif

Ik volg het iig kan ik je melden, dus wat mij betreft graag méér, en dan niet over 5 jaar wink.gif


--------------------
PBEmail gebruikerGebruiker
Top
sven
Gepost op: Tue 23 June 2009, 16:36


Advanced Member
***

Groep: Leden
Berichten: 171
Gebruikers nr.: 50
Geregistreerd op: 14 November 2007



Weet iemand ook waar ik glasvezel versterkt epoxy plaat kan bekomen? Dikte moet omstreeks 3...4mm zijn.
Groetjes, Erik (account misbruiker)


--------------------
The sky is not the limit... It's the ground :(
PBEmail gebruiker
Top
antoine
Gepost op: Tue 23 June 2009, 17:03


Administrator
***

Groep: Beheerder
Berichten: 1455
Gebruikers nr.: 1
Geregistreerd op: 20 April 2005



Dat spul heet geloof ik prepreg, maar da's niet goedkoop.
Ik heb ff gezocht, maar ik vond zo 1,2,3 geen adresje.


--------------------
PBEmail gebruikerGebruiker
Top
erikv
Gepost op: Wed 24 June 2009, 21:26


Advanced Member
***

Groep: Leden
Berichten: 833
Gebruikers nr.: 28
Geregistreerd op: 28 December 2005



Prepreg is in hars gedrenkt glasvezel mat dat nog niet is uitgehard. Plakkerig goedje dus. De print leveranciers gebruiken dit spul wanneer ze multilayers en zo maken. Ik heb (uitgehard) plaat nodig. Ik heb al bij een kunststoffen leverancier / verwerker een vraag daarvoor neergelegd, ze kunnen het in elk geval bestellen. Nu nog even afwachten wat de minimum hoeveelheid is en wat ut kost.
PBEmail gebruiker
Top
hacky
Gepost op: Fri 26 June 2009, 20:19


Advanced Member
***

Groep: Leden
Berichten: 36
Gebruikers nr.: 46
Geregistreerd op: 6 June 2007



kun je zelf niet zoiets maken van glasvezelmat en epoxy? Ik heb nog wel wat epoxyhars en glasvezelmat liggen. Zo'n 2 vierkante meter. Ik kan een stukje maken van een door jou gedefinieerde grootte. De onderkant kan ik mooi glad krijgen (gewoon op tafel plakken), maar de bovenkant wordt wat "glasvezelig". Misschien is dat ook wel te fixen met een plank ofzo, maar dat weet ik zo niet.
PBEmail gebruikerGebruikerMSN
Top

Onderwerpopties Pagina's: (21) 1 2 [3] 4 5 ... Laatste »